Udostępnianie informacji publicznej

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej  (Dz. U. 2022 poz. 902) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Muzeum Mazowieckiego w Płocku, jest udostępniana na wniosek.
W rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej udostępnianiu podlega każda informacja o sprawach publicznych.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w powyżej podanym terminie Muzeum Mazowieckie w Płocku powiadamia o powodach opóźnienia oraz o terminie w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.


Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnym z wnioskiem, chyba, że środki techniczne, którymi dysponuje Muzeum Mazowieckie
 w Płocku nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Muzeum Mazowieckie w Płocku powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji publicznej umarza się.

Udostępnienie informacji jest bezpłatne. Jeżeli jednak w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, Muzeum Mazowieckie w Płocku będzie musiało ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, Muzeum Mazowieckie w Płocku może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W takim wypadku, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę
 o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej powinien posiadać następujące elementy:
•    adresat (podmiot obowiązany do udzielenia informacji)
•    oznaczenie wnioskodawcy w sposób umożliwiający identyfikacje osoby fizycznej  (imię i nazwisko) lub podmiotu zgłaszającego wniosek (nazwa, firma) wraz z adresem do podanej formy udzielenia korespondencji  
•    treść żądania (klarowny opis przedmiotu żądania),
•    sposób i forma udostępnienia informacji publicznej,
•    sposób i forma przekazania odpowiedzi na wniosek,
•    podpis wnioskodawcy.
Wniosek anonimowy nie będzie podlegał rozpatrzeniu.


Jak dostarczyć wniosek:

Wniosek o udzielenie informacji publicznej można przekazać do Muzeum Mazowieckiego w Płocku  w jeden z niżej wymienionych sposobów:
•    przesłać pocztą na adres: Muzeum Mazowieckie w Płocku, ul. Tumska 8, 09-402 Płock,
•    złożyć osobiście: Muzeum Mazowieckie w Płocku, ul. Tumska 8,
•    przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@muzeumplock.eu.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-06-12 16:04:30
  • Informacja zaktualizowana przez: Sadecka Gabriela
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-28 11:43:45
  • Liczba odsłon: 588
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 634531]

przewiń do góry